Vi går mot ljusare tider..

Men det är lik förbannat kolsvart på nätterna.
Inte så mycke att göra åt kanske.

I brist på annat så kände jag att det var dags att börja om, och börja om på riktigt den här gången.
Motivationen är på topp, i alla fall om man jämnför med hur det kännts tidigare.
Jag vill på något sätt tro att det har ganska mycke med ljuset att göra.




Det där med motivation är ändå ganska svårt för mig.
Jag måste alltid passa på precis när man den dyker upp, för oftast så försvinner den lika fort som den kommit.
Och fokuset är väl inte på topp alla gånger.
Dessutom har sömnen för mig varit helt jävla värdelös dom senaste veckorna.
Men det är alltid när jag sover som sämst som jag vill göra något. Vad som helst oftast.
Tyvärr ofta på nätterna.
Och natten har faktiskt sina begränsningar, bland annat som vill man inte störa dom som sover alldeles för mycke.
Särskilt inte när det är den som sover som "makes the money".

Så vad gör man?
Jag har läst två böcker på 36 timmar nu, förmodligen ett personligt rekord.
Men satan vad ont jag har i tummen!
Förra veckan spelade jag TV-spel i 120 timmar skulle jag gissa på.
Jag har läst varenda artikel i varenda tidning jag har.
Jag har vattnat alla blommor, dammtorkat alla hyllor, skurat alla golv, diskat alla prylar, tvättat alla kläder, klippt klorna på katterna, testat alla spritsorter vi har hemma, lagat allt som är trasigt..
Ja, vad fan ska jag göra med min tid nu?
Jag hade en tanke på att lyssna igenom alla plattor, men det är inte en bra sysselsättning.
Särskilt med all skit som "Han, den där" äger (Lee Aaron till exempel).
Så jag gav upp den idéen.

Så jag tänkte, om jag börjar skriva shit igen.. Sysselsätter det mig?
Det vette fan, men det är väl ändå värt ett försök..

Och här är vi nu. Makes sense..?
Yeah, seems legit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0