Vårlängtan



Man möts ju inte riktigt av våren när man tittar ut.
Och jag längtar så satans mycke tills snön börjar försvinna.
Jag vill ut på balkongen och göra iordning inför värmen, och jag vill ut i trädgården och sätta upp växthuset.
Men jag får nog vänta ett tag på det tror jag..?

Jag verkligen avgudar vintern, egentligen.. Men den här vintern blev inte som jag ville.
Bland annat så kom snön och kylan alldeles för sent.
Och det blev alldeles för kallt allldeles för jävla fort.
Det är rent plågsamt när det går från "senhöst" till "smällvinter" på en vecka.

Så jag hoppas på att våren går som jag vill i alla fall.



Och apropå vår liksom, så är det dags för mig att beställa lökar som ska sättas så fort snön minskat.
Jag har verkligen ingen aning om vad jag vill ha, jag hade inga lökar förra året men i år ska det bli hur mycke som helst.
Innan snön kom så lyckades jag faktiskt sätta en höl med tulpaner ute på balkongen, och det blev även satt en hel del ute i trädgården också.
Men jag är lite nervös inför all shit som är ute på balkongen, typ ifall lökarna har klarat vintern.
Eller det jag är mest nervös över, kommer mina bärbuskar ha överlevt vintern!?
Inget är egentligen bra övervintrat, så jag kan inte göra så mycke annat än att bara hoppas.

Men det jag borde fundera på innan jag skaffar fler lökar är nog att jag behöver en massa nya odlingskärl.
För alla jag har är fulla.
Men jag klagar inte, jag gillar att shoppa krukor.

Jag ska nog återgå till att diska istället för att drömma om något som fortfarande är någon månad borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0