Jaha..?

Mina händer håller på att av kylan, jag har brutala små sprickor överallt.
Det är fan inte skoj, jag brukar inte ha sånna problem.
Jag börjar undra om det är åldern som visar sina spår...?


Men det är ju tur att det finns botemedel.
Problemet är bara att jag är helt fucking värdelös på att komma ihåg det faktum att jag har något lindrande hemma.
Däremot så har jag inget botemedel för den migrän jag har haft till och från den senaste veckan.
Jag tror att den har dykt upp på grund av sömnbristen, men jag är inte säker.
Och jag är så utled på att ha ont i huvudet.. Särskilt med illamåendet och yrseln som kommer med.
Jag har som letat efter små huskurer som kan göra det bättre, men jag hittar inget vettigt.
Min enda lösning just nu är att "Han, den där" får sitta och trycka mig på pannan.
(Och då ser man ut som ett äkta spånmongo)

Men om man ska se till det positiva i vardagen, vilket jag försöker göra (vilket är svårt, för jag är en väldigt negativ och bitter person), så har nästan alla frön kommit upp nu.
Bland annat tomaterna, och jag är sjukt lycklig. Mer eller mindre allt som är satt i år är nytt.
Så jag är alldeles till mig, och jag vill bara att allt ska växa fort så jag får se vad det blir av det hela.

Jag ska gå igenom grundligt vad det är jag satt också, för vissa saker har jag glömt märka vad det är.
Så det blir ett underbart "guessing game" resten av dagen.
Men det finns ju sämre saker att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0